Gimnastyka korekcyjna - Kalwaria i Wadowice

Strona główna » Oferta » Gimnastyka korekcyjna

Do czego służy gimnastyka korekcyjna ?

Gimnastyka korekcyjna służy do korygowania wad postawy poprzez ćwiczenia, ale i ma duże znaczenie w profilaktyce zaburzeń statyki ciała oraz schorzeniach kostno-stawowych. Oznacza to, że wykonywanie określonych ćwiczeń może w znacznym stopniu skorygować wadę postawy i sprawić, że skrzywienie kręgosłupa zmniejszy się. Gimnastyka tego typu może również zapobiegać różnym zaburzeniom. Inne zadania ćwiczeń korekcyjnych to zwiększenie siły mięśni oraz wydolności organizmu, a także kształtowanie i utrwalanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy. Wyrabianie wytrwałości posturalnej ma prowadzić do zachowywania prawidłowej postawy bez udziału świadomości, w różnych warunkach i okolicznościach życia codziennego. Zadaniem gimnastyki korekcyjnej jest eliminacja wad postawy głównie u dzieci oraz młodzieży, często korzystają z niej jednak również osoby dorosłe. Nasi doświadczeni specjaliści po określeniu problemu starannie dobierają zestawy ćwiczeń, które mają na celu poprawę postawy ciała oraz eliminację powstawania kolejnych wad. Gimnastyka korekcyjna stosowana jest także w przypadku skrzywienia kręgosłupa. Regularne ćwiczenia mogą przyczynić się do jego zmniejszenia szczególnie u dzieci oraz nastolatków. Ponadto sprzyjają one wzmocnieniu mięśni grzbietowych oraz brzucha, które odpowiadają za utrzymywanie kręgosłupa we właściwej pozycji.

Wskazania do gimnastyki korekcyjnej

Wskazaniem do gimnastyki korekcyjnej są takie wady postawy jak:
  • plecy okrągłe (kifoza),
  • plecy wklęsłe (lordoza),
  • plecy okrągło-wklęsłe,
  • plecy płaskie,
  • skolioza (boczne skrzywienie kręgosłupa), odstające łopatki,
  • kolana koślawe,
  • kolana szpotawe,
  • płaskostopie,
  • stopy szpotawe,
  • stopa koślawa,
  • stopa końsko-szpotawa,
  • wady sprzężone.

Na czym polega gimnastyka korekcyjna?

Na zajęciach gimnastyki korekcyjnej wykonuje się wiele różnych ćwiczeń, które mają na celu wzmocnienie partii mięśni odpowiedzialnych za prawidłową postawę i właściwe ułożenie kręgosłupa. Najczęściej są to:
  • ćwiczenia mięśni grzbietu i pośladków,
  • ćwiczenia mięśni brzucha,
  • ćwiczenia korygujące ustawienie miednicy,
  • ćwiczenia antygrawitacyjne, czynne prostowanie i rozciąganie kręgosłupa,
  • ćwiczenia oddechowe.
Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej w NEVER AVERAGE