JAK PRACUJEMY - TYPY TRENINGÓW

 

Studio treningowo-fizjotrapeutyczne Never Average proponuje 9 zróżnicowanych typów treningów – każdy z nich pozwoli osiągnąć inne efekty.

Elementy treningu motorycznego

Celem tego typu treningu jest poprawa zdrowia oraz wyników sportowców! Wcale nie musisz być zawodowym sportowcem, aby trenować w tym systemie. Trening motoryczny skupia się na poprawie zdolności takich jak szybkość, siła, zwinność, gibkość, skoczność, koordynacja ruchowa i stabilność. Trening motoryczny w studiu treningowym może być wykorzystywany również wśród klientów komercyjnych, ponieważ może stanowić doskonałe uzupełnienie treningu personalnego. Trening ten ma charakter ogólnorozwojowy, którego celem jest wszechstronny rozwój. Jest w 100% bezpieczny, pod warunkiem, że jest dostosowany pod cel oraz możliwości ćwiczącego.

Trening funkcjonalny

Dołożymy wszelkich starań, abyś na co dzień był jak najbardziej sprawny! Trening ten skupia się na imitowaniu ruchów, które wykonujemy przy codziennych czynnościach. Kluczowe jest tutaj szybsze tempo oraz ilość powtórzeń. Jego celem jest zwiększenie masy mięśniowej oraz jej rozbudowa, a także wzmocnienie całego ciała. Trening funkcjonalny pozornie wygląda prosto, jednak kluczowym elementem jest tutaj tempo treningu, które z każdym treningiem powinno wzrastać. Ważnym aspektem jest różnorodność wykonywanych ćwiczeń. Warto również wykorzystywać w sesjach treningowych dostępny sprzęt, który ma na celu podniesienie trudności danego ruchu.

Trening z użyciem taśm TRX

Trening z użyciem TRX to ćwiczenia z masą własnego ciała, wykorzystujemy do nich specjalny zestaw regulowanych pasów. Ten typ aktywności ma zadanie wzmocnienie mięśni oraz zapobieganie bólom kręgosłupa. Dzięki zmianie ustawienia ciała możemy zarówno progresować, jak i regresować różne typy ćwiczeń. Trening stanowi doskonałe uzupełnienie treningu siłowego. Istotnym czynnikiem jest prawidłowa technika wykonywania ruchów. Wzmocnieniu ulegają mięśnie głębokie oraz stabilizujące. Taśmy TRX wykorzystywane są w treningu personalnym u klientów komercyjnych oraz zawodowych sportowców.

Elementy treningu CROSSfit

To typ treningu siłowego, w którym bardzo duży akcent kładzie się na wydolność. Jego głównym założeniem jest wzmocnienie każdej grupy mięśniowej oraz ogólna poprawa wytrzymałości organizmu. Istotnym elementem treningu jest intensywność. Kształtujemy siłę, gibkość, wytrzymałość, moc oraz siłę. Trening modeluje sylwetkę. Pracujemy nad wytrzymałością tlenową i beztlenową, a intensywność ćwiczeń dostosowana jest do możliwości klienta. Ten typ treningu jest również okazją do doskonałej zabawy.

Trening medyczny

Trening medyczny ma na celu utrzymanie aktywności fizycznej na odpowiednim poziomie, a także budowanie świadomości własnego ciała. Jest wykorzystywany w rehabilitacji, wśród zawodowych sportowców i jako forma rekreacyjnego uprawiania sportu. Tak naprawdę w ogólnym założeniu nie różni się zbytnio od standardowego treningu siłowego, kluczowy jest tutaj odpowiedni dobór obciążenia. Bardzo duży nacisk kładziemy na poprawność wykonywanych ruchów. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, uwzględniając jego przebyte kontuzje, urazy oraz staż treningowy. W przypadku osób starszych zaleca się ćwiczenia profilaktyczne, które mają na celu uniknięcie dysfunkcji w aparacie ruchu.

Elementy treningu mobility

Celem treningu mobility jest zwiększenie zakresów ruchów w stawie. Podczas treningu mobility wykonujemy ćwiczenia rozciągające, tzw. stretching. Dla urozmaicenia tego typu aktywności stosujemy piłeczki do lacrosse’a, taśmy czy gumy. Ćwiczenia te mają za zadanie zniwelowanie różnego rodzaju bólów, zwiększyć ruchomość oraz elastyczność mięśni. Dodatkowo podczas treningu mobili ty pracujemy nad poprawnością wykonywania podstawowych wzorców ruchowych oraz prawidłową postawą ciała. Pamiętajcie, że mobilność spada wraz z wiekiem. Dzieci posiadają naturalnie dużą mobilność, dlatego osoby starsze powinny szczególnie zwrócić na niego uwagę.

Trening uzupełniający do wybranych dyscyplin sportowych

Jesteś biegaczem, uprawiasz crossfit a może inną dyscyplinę sportową? Doskonale zdajemy sobie sprawę, jak istotne jest uzupełnienie treningu głównego. Nasi specjaliści na pewno zajmą się Tobą kompleksowo! Ćwiczenia pod okiem naszych trenerów są dopasowane do konkretnych celów klienta – uwzględniają jego słabe punkty, jak i historię treningową.

Trening przygotowawczy do służb mundurowych

Chcesz i planujesz przygotować się do testów sprawnościowych w procesie rekrutacji do służb mundurowych? Trafiłeś idealnie! Skomponujemy plan treningowy pod Twój konkretny cel! Z nami uda się na pewno! Treningi w naszym studiu są efektywne i bezpieczne.

Korekcja wad postawy

Leczenie wad postawy to problem, który dotyka zarówno dzieci, jak i osoby dorosłe. Jeżeli na co dzień pracujesz przy komputerze, nie uprawiasz sportu rekreacyjnie, a Twoje dziecko zmaga się ze skoliozą lub okrągłymi plecami oferta naszego studia jest skierowana do Ciebie. Pamiętaj, że wady postawy mają charakter wrodzony i nabyty. Ćwiczenia korekcyjne wykonywane pod okiem fizjoterapeuty są najlepszym sposobem profilaktyki w leczeniu tego typu schorzeń. Wady postawy w negatywny sposób wpływają na aparat ruchu. Pojawienie się bólów pleców czy kolan to znak, że warto włączyć do swojego planu treningowego ćwiczenia prewencyjne.