5 powodów, dla których warto zadbać o aktywność fizyczną naszych dzieci.


CZĘŚĆ I – WPROWADZENIE

Wśród wielu priorytetów życiowych, dla każdego rodzica z pewnością najważniejsze są jego dzieci.

Każdy chce, aby poza wieloma aspektami warunkującymi tzw. „szczęśliwe życie” jego dzieci rozwijały się prawidłowo i aby jak najdłużej cieszyły się zdrowiem. Myślę, że świadomość społeczna na temat wpływu aktywności fizycznej na zdrowie stale rośnie. Niestety nie każdy ma świadomość tego dlaczego wzajemna korelacja aktywności fizycznej (nie mylić ze sportem wyczynowym) oraz zdrowia jest tak silna.

Z racji tego, że większość moich podopiecznych często zadaje mi pytania o to, jak najskuteczniej dbać o zdrowie i sprawność swoich dzieci, postanowiłem napisać kilka krótkich publikacji na ten temat. Informacje te mogą pomóc również Wam, jeśli nie teraz to z pewnością w przyszłości.

Na sam początek pytanie, które w różnych dziedzinach naszego życia powinno przewijać się najczęściej, tym razem odniesiemy je do aktywności fizycznej:
„Dlaczego warto dbać o odpowiednią i regularną i odpowiednio dopasowaną aktywność fizyczną naszych dzieci?”

Z mojej perspektywy istnieje pięć głównych powodów, które dziś pokrótce hasłowo Wam przedstawię oraz opiszę czego dotyczy dane zagadnienie.
W kolejnych częściach mojej publikacji dokładniej rozprawię się z każdym z argumentów.

1. NASZE CIAŁO JEST STWORZONE DO RUCHU
Nie bez przyczyny jeden z naszych głównych narządów nazywany jest narządem ruchu. Kości, mięśnie, stawy – każda z tych struktur jest mniej lub bardziej przystosowana do umożliwienia nam wykonywania różnych czynności. Wyjaśnię Wam dlaczego odpowiednio używany układ ruchu może zagwarantować nam zdrowie na długie lata.

2. DZIECKO AKTYWNE ORAZ NIEKTYWNE, RÓŻNICE I PODOBIEŃSTWA
Ówczesny tryb życia dzieci, nastolatków oraz w coraz większej mierze dorosłych opiera się na siedzeniu, ewentualnie staniu. Nawet podczas wykonywania prac fizycznych złe wzorce ruchowe z dzieciństwa mogą upośledzać na dłuższą metę nasze zdrowie fizyczne. W tej części porównamy rozwój dziecka aktywnego z typem komputerowego nerda, przeanalizujemy też grupę pośrednią czyli dzieci aktywnych, lecz posiadających złe wzorce ruchowe. Po analizie argumentów sami zdecydujecie, co będzie najlepsze dla Waszych dzieci.

3. TRYB ŻYCIA I JEGO WPŁYW NA ZDROWIE PSYCHICZNE I ZDOLNOŚCI POZNAWCZE
Kontynuacją będzie niewątpliwie dogłębna analiza wpływu trybu życia na codzienne życie naszych pociech zarówno w młodości jak i w późniejszych latach życia. Każdy, kto w swoim życiu miał okres totalnego braku aktywności, a następnie wrócił do dawnych przyzwyczajeń z pewnością zauważył różnicę w pracy swojego układu nerwowego. Wiele ciekawych argumentów i własnych doświadczeń przekażę Wam właśnie w tej części mojej publikacji.

4. PROFILAKTYKA ZAMIAST LECZENIA
Mantra powtarzana regularnie przez coraz większą liczbę specjalistów. Zapobiegaj chorobom zamiast je leczyć! Czy da się to zrobić poprzez aktywność fizyczną? W tej części odpowiem na to właśnie pytanie.

5. DUŻA ŚWIADOMOŚĆ – ZDROWIE NA LATA.
Osoba świadoma swojego ciała oraz wartości jaką daje ruch w odniesieniu do zdrowia będzie dbała o siebie całe życie. Co zrobić, żeby dziecko nie tylko polubiło ruch, lecz również wprowadzało aktywność fizyczną do swojego życia mądrze i regularnie?

 

Kolejne części powinny rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące zasadności powyższych punktów.

Zapraszam oczywiście do komentowania, zadawania pytań oraz sugerowania tematów, które powinniśmy jako Never Average Team poruszać w kolejnych publikacjach, filmach lub poradnikach.

Pozdrawiam serdecznie!

 

 

 

Adrian Sajdak
Never Average Team

One Comment

  1. Mikey Lipiec 27, 2018 at 12:18 pm - Reply

    Świetny artykuł bardzo dobrego trenera!

Leave A Comment