Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Azjatycki kurczak z ryżem curry

Azjatycki kurczak z ryżem curry

Idziemy o zakład, że często znajdujesz sobie wymówki, aby jeść śmieciowe jedzenie. „Nie mam czasu na
to całe gotowanie. Cały dzień w biegu, więc tylko szybko wrzuciłem bułkę w maku, aaa no i frytki. I
colę.” - mówisz (o lodach na deser już nie wspominasz). „Aaa, raz za czas, przecież jeszcze nikt od tego
nie umarł” - machasz ręką. No pewnie, że tak, wszystko jest dla ludzi, byle nie w dużych ilościach i
codziennie na obiad. Można byłoby długo wymieniać, prawda?
A może potrzebujesz jakiejś odmiany, bo kiedyś słyszałeś, że „kurczak, ryż i kreatyna...”, i od tej pory
część Twoich posiłków wygląda właśnie tak przez co najmniej kilka dni w tygodniu?
Mamy dla Ciebie propozycję – podzielimy się z Tobą naszym przepisem na kurczaka z ryżem, a Ty go
wypróbujesz i sam przekonasz się jak szybko można go wykonać oraz jaki jest smaczny. Zgoda? wink

AZJATYCKI KURCZAK Z RYŻEM CURRY
Na 2 średniej wielkości porcje będziesz potrzebować:
– ok. 400g piersi z kurczaka (mogą być również udka kurczaka, pozbawione kości)
– 30 ml sosu sojowego
– 1 łyżkę miodu
– 1 łyżeczkę imbiru w proszku lub świeżego, startego na tarce
– 250 g papryki (można użyć różnych kolorów papryk: żółtej, czerwonej – wówczas ich łączna
waga powinna wynosić ok. 250 g)
– 1 cebula
– 2 ząbki czosnku
– 140 g zielonego ogórka
– sezam, papryka słodka i ostra, sól
– ok. 100 g ryżu basmati
– curry
Mięso pokrój w cienkie paski. W misce wymieszaj ze sobą składniki na marynatę: sos sojowy, miód,
posiekane drobno ząbki czosnku oraz imbir. Paski mięsa wrzuć do marynaty i dokładnie wymieszaj.
Mięso dla pełni smaku warto zamarynować wcześniej, tak aby kilka godzin (np. przez noc) mogło
poleżeć i przejść smakiem przypraw. Z praktyki wiemy też, że można przyrządzać je szybciej :) Papryki
pokrój w cienkie paski, a cebulę w piórka. Rozgrzej głęboką patelnię lub wok, po czym wrzuć na nią
zamarynowane mięso i smaż ok. 5 minut. Po tym czasie dodaj pokrojone papryki i cebulę; podsmażaj aż
warzywa będą gotowe i delikatnie zmiękną. Pod koniec dopraw do smaku papryką słodką i ostrą oraz
odrobiną soli. Dodaj zielonego ogórka, pokrojonego w cienkie paski, i wszystko razem podsmaż jeszcze
przez 1-2 minuty.
W międzyczasie ugotuj ryż w osolonej wodzie ze szczyptą curry.
Kurczaka posyp sezamem przed podaniem.

Smacznego!